غریب آبادی: ایران به هرگونه تهدید پاسخی قاطع و پشیمان کننده می‌دهد

الف دوشنبه 17 فروردین 1405 - 09:25
معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به تهدیدات ترامپ علیه ایران تاکید کرد که پاسخ پشیمان کننده و قاطع خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، کاظم غریب آبادی، معاون وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهور تروریستی آمریکا علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت:‏ کاربرد زور علیه تمامیت ارضی ایران، نقض آشکار ماده 2(4) منشور ملل متحد (ممنوعیت مطلق تهدید به زور) و مصداق تجاوز طبق قطعنامه 3314 مجمع عمومی سازمان ملل است.

وی افزود: تهدید به حمله به نیروگاه‌ها و پل‌ها (زیرساخت‌های غیرنظامی)، جنایت جنگی طبق ماده 8(2)(ب) اساسنامه رم دیوان کیفری بین المللی و پروتکل اول ژنو 1977 (ماده 52) است. 

غریب آبادی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در قامت بالاترین مقام رسمی کشورش، علناً به ارتکاب جنایات جنگی تهدید کرده‌ است - عملی که مسئولیت کیفری فردی وی را در دیوان کیفری بین‌المللی و هر دادگاه ملی صالحه ایجاب می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، مستند به ماده 51 منشور ملل متحد، به هرگونه تجاوز یا تهدید قریب‌الوقوع، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان کننده خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود پیش از آنکه نام رئیس جمهور آمریکا به عنوان ابرجنایتکار جنگی در تاریخ ثبت شود، از ادامه این تهدیدات - که آثار آن صرفا به ایران محدود نخواهد بود - دست بردارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.