به گزارش همشهریآنلاین، بنت شامگاه پنجشنبه در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «مسئولان سیاسی در دولت فعلی به ریاست نتانیاهو، مانع از دستیابی ارتش به پیروزی در تمامی جبههها از جمله غزه، لبنان و ایران میشوند.»
وی با بیان اینکه «ملاحظات سیاسی» بر امنیت اولویت داده شده، اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با «کمبود حدود ۲۰ هزار سرباز» مواجه است.
این سیاستمدار صهیونیست با بیان اینکه اعزام بخشی از «حریدیها» (صهیونیستهای تندرو) به خدمت سربازی میتواند این شکاف را پر کند، اما گفت که کابینه نتانیاهو بنا بر دلایل سیاسی، نمیتواند در این مسیر حرکت کند.
«افی دفرین»، سخنگوی ارتش اسرائیل، هم به تازگی خبر داد ارتش به دلیل گسترش عملیات نظامی در چند جبهه و عدم تصویب قانون برای اعزام حریدیها به خدمت، با کمبود حدود ۱۵ هزار سرباز مواجه است.
«ایال زامیر»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هم، هشدار داده که ارتش این رژیم به خاطر افزایش بارهای عملیاتی و عدم تصویب قوانین سربازی، «به سمت فروپاشی از درون حرکت میکند».
قانون سربازی «حریدیها» در کانون اختلافات کابینه نتانیاهو قرار دارد؛ هدف این قانون، اعزام حریدیها به سربازی است تا کمبود نیروی انسانی جبران شود ولی حریدیها از پذیرش این مسئله امتناع میکنند.
این تحولات در حالی رخ میدهد که آمریکا و اسرائیل از ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ به تجاوزات خود علیه ایران ادامه میدهند و نگرانیهای منطقهای از گسترش دامنه جنگ افزایش یافته است.
همچنین اسرائیل از ۲ مارس جاری، با حملات هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و مناطقی در جنوب و شرق لبنان، تجاوزات خود را به این کشور گسترش داد که با تهاجم زمینی محدود در جنوب همراه بوده است.











