علی موسوی: تردد امن در تنگه هرمز در گرو همکاری نکردن با متجاوزان است

خبرآنلاین پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 23:02
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی در دیدار با دبیرکل این سازمان تأکید کرد که تنگه هرمز همواره برای تردد کشتی‌ها باز است و آمدوشد دریایی در آن ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، علی موسوی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)،  در دیدار با آرسنیو دومینگز با اشاره به تعهدات ایران در قبال کشتیرانی بین‌المللی، تصریح کرد که عبور امن از این آبراه استراتژیک منوط به رعایت ترتیبات امنیتی تعریف‌شده و خودداری از همکاری با عوامل تجاوزگر است.

به گزارش ایسنا، نماینده کشورمان با اشاره به تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی، این دو را ریشه اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: «هرگونه تهدید علیه امنیت دریانوردی، ناشی از اقدامات غیرقانونی و سلطه‌طلبانه این بازیگران است.»

وی در پایان تأکید کرد که ایران با وجود پایبندی به تأمین امنیت کشتیرانی بین‌المللی، هرگونه همکاری با متجاوزان در منطقه را ناقض ثبات تلقی کرده و آن را نمی‌پذیرد.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.