به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در بیانیه این وزارتخانه آمده است، امنیت کشورهای عربی بخشی جداییناپذیر از امنیت ملی عراق است و ثبات منطقه، منفعتی مشترک برای همه به شمار میرود.
این وزارتخانه افزود: بغداد به سیاست خارجی متوازن پایبند است و بر تقویت همکاری و احترام متقابل با کشورهای منطقه و جهان تأکید دارد و خواستار کاهش تنشها و جلوگیری از تشدید بحرانهاست.
بر اساس این بیانیه، دولت عراق در چارچوب قانون اساسی با چالشهای امنیتی مقابله میکند و نهادهای امنیتی این کشور در حال هماهنگی و تبادل اطلاعات با کشورهای دوست و همسایه هستند.
وزارت خارجه عراق تأکید کرد، این کشور اجازه استفاده از خاک خود برای هرگونه اقدام علیه دیگر کشورها را نخواهد داد و بر حفظ حاکمیت ملی و جلوگیری از بیثباتی در منطقه پایبند است.
در پایان بغداد بر ادامه همکاری با کشورهای منطقه برای حمایت از صلح و بازگشت به راهحلهای دیپلماتیک و کاهش پیامدهای درگیریها تأکید کرد.