نمایندگی ایران در سازمان ملل: کشتی‌های غیرمتخاصم، می توانند از تنگه هرمز عبور کنند

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 02:41
کشتی‌های غیرمتخاصم، از جمله کشتی‌های متعلق به یا مرتبط با سایر کشورها، می‌توانند - مشروط بر اینکه در اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران شرکت نکرده یا از آنها حمایت نکنند

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: کشتی‌های غیرمتخاصم، می توانند با هماهنگی مقامات ذیصلاح ایرانی، از عبور ایمن از تنگه هرمز بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در شبکه ایکس نوشت: کشتی‌های غیرمتخاصم، از جمله کشتی‌های متعلق به یا مرتبط با سایر کشورها، می‌توانند - مشروط بر اینکه در اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران شرکت نکرده یا از آنها حمایت نکنند و کاملاً از مقررات ایمنی و امنیتی اعلام شده پیروی کنند - با هماهنگی مقامات ذیصلاح ایرانی، از عبور ایمن از تنگه هرمز بهره‌مند شوند.

گفتنی است سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان روز سه شنبه در گفتگو با همتای مالزیایی خود خاطرنشان کرد: تنگه هرمز بر روی شناورهای متعلق یا مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی و هر طرف دیگری که به نوعی در تجاوز نظامی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت یا معاونت داشته، بسته است، اما دیگر شناورها به منظور اطمینان از عبور ایمن با هماهنگی با مراجع صلاحیت‌دار ایران می‌توانند از این آبراهه عبور کنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.