جنگ - روز 26 : عراقچی: محکومیت نقض حقوق مردم ایران توسط رئیس‌جمهور آلمان قابل تحسین است/ گفت‌وگوی ماکرون با پزشکیان

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 01:21
وزیر خارجه ایران گفت: حقوق بین‌الملل در عمل رو به زوال است؛ این واقعیتی که از استانداردهای دوگانه غرب در قبال غزه، نسبت به اوکراین و نیز سکوت در برابر تجاوز آمریکا و اسرائیل علیه ایران ناشی می‌شود./«امانوئل ماکرون» از گفت‌وگوی خود با «مسعود پزشکیان» خبر داد.

عصر ایران - امروز چهارشنبه، پنجم فروردین 1405، بیست و ششمین روز جنگ است.

 جنگ اسرائیل و آمریکا علیه ایران روز شنبه 9 اسفند با حمله به دفتر رهبری در مرکز تهران شروع شد.  ایران نیز در واکنش علاوه بر حمله به اسرائیل، به پایگاه های آمریکا و دیگر مراکز در کشورهای عربی منطقه حمله می کند. درگیری ها و حملات در جبهه های مختلف ادامه دارد.

عراقچی: محکومیت نقض حقوق مردم ایران توسط رئیس‌جمهور آلمان قابل تحسین است

وزیر خارجه ایران گفت: حقوق بین‌الملل در عمل رو به زوال است؛ این واقعیتی که از استانداردهای دوگانه غرب در قبال غزه، نسبت به اوکراین و نیز سکوت در برابر تجاوز آمریکا و اسرائیل علیه ایران ناشی می‌شود.

با این حال، باید فرانک-والتر اشتاین‌مایر (رئیس‌جمهور آلمان) را تحسین کرد که نقض حقوق ایرانیان را محکوم کرد؛ موضعی که در میان رهبران غربی کم‌سابقه است.

آنانی که به حاکمیت قانون باور دارند، شایسته است در برابر این نقض‌ها سکوت نکنند و صدای خود را بلند کنند.

گفت‌وگوی ماکرون با پزشکیان

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در پیامی از گفت‌وگوی خود با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور کشورمان خبر داد.

ماکرون در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» از این گفت وگوی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران خبر داد.

تجاوز نظامی آمریکا به ایران و مساله تردد در تنگه هرمز بخشی از گفت وگوی دو طرف بوده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.