شرودر: آمریکا و اسرائیل پیروز نخواهند شد

خبرآنلاین یکشنبه 02 فروردین 1405 - 00:01
گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان، حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را با جنگ ویتنام مقایسه کرد و آن را «تکان‌دهنده» خواند.

به گزارش خبرآنلاین، گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه زوددویچه سایتونگ گفت: به نظر من، کاری که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در آنجا انجام می‌دهند، تکان‌دهنده است. این اساساً جنگی است که به دلایل ایدئولوژیک نیز در حال انجام است، جنگی که واقعاً نمی‌توان در آن پیروز شد و این مرا بسیار به یاد جنگ ویتنام می‌اندازد.

بنا به روایت ایسنا، شرودر از موضع صدراعظم فریدریش مرتس در مورد امتناع از ارائه حمایت نظامی به آمریکا در جنگ با ایران استقبال کرد.

صدراعظم سابق در پاسخ به این سوال که آیا آلمان باید در یک مداخله نظامی برای بازگشایی تنگه هرمز شرکت کند، پاسخ داد: «شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، تحت هیچ شرایطی.»

در سال ۲۰۰۳، شرودر به عنوان صدراعظم وقت سوسیال دموکرات، با مشارکت آلمان در حمله آمریکا به عراق مخالفت کرده بود.

شرودر تاکید کرد:آمریکا و اسرائیل قادر نخواهند بود ایران را در جنگی که آغاز کرده‌اند شکست دهند. 

صدراعظم سابق آلمان همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اسرائیل قدرت مقاومت ایران را دست کم می‌گیرند و هر اتفاقی که می‌افتد، او را به شدت به یاد جنگ ویتنام می‌اندازد.

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.