بحران جدی شرکت‌های نفتی آمریکا با افزایش قیمت بنزین

مشرق نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 09:51
واشنگتن پست نوشت: افزایش قیمت بنزین در آمریکا منجر به کاهش تقاضا و افزایش زیان شرکت‌های نفتی می‌شود.

به گزارش مشرق، به نقل از واشنگتن پست، افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت آمریکا منجر به زیان شرکت‌های نفتی می‌شود، این در حالی است که متوسط قیمت بنزین در آمریکا 36 درصد در هفته‌های اخیر رشد داشته است و از 2.9 دلار به 3.94 دلار رسیده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، اگرچه غول‌های نفتی در کوتاه‌مدت از رشد قیمت‌ها سودهای کلانی به جیب می‌زنند، اما تداوم این روند در بلندمدت به تخریب تقاضا منجر می‌شود؛ پدیده‌ای که در آن مصرف‌کنندگان به دلیل گرانی بی‌سابقه سوخت، رفتار خود را تغییر می‌دهند.

تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند زمانی که قیمت بنزین از یک آستانه بحرانی عبور کند، زنجیره‌ای از رویدادها آغاز می‌شود که در نهایت به ضرر تولیدکنندگان تمام می‌شود و شرکت‌های بزرگ نفتی امریکایی با بحران‌های جدی روبه رو می‌شوند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.