اتریش و بلژیک هم به ترامپ «نه» گفتند  

الف پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 18:56
نخست‌وزیران اتریش و بلژیک روز پنجشنبه اعلام کردند کشورشان به هرگونه عملیات احتمالی برای بازگرداندن امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز که توسط دونالد ترامپ فراخوانده شده، نخواهند پیوست.

به گزارش ایسنا، «کریستین اشتوکر»، صدراعظم اتریش پیش از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتریش حضور در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند. تا جایی که من متوجه شدم، ما در مورد فراخوانی به کشورهای ناتو صحبت می‌کنیم و پاسخ قبلا داده شده است. کشورهای اتحادیه اروپا نیز به وضوح اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند در این درگیری که خود آغازگر آن نبوده‌اند، دخالت کنند.
«بارت دی وور»، نخست‌وزیر بلژیک نیز در مصاحبه‌ای در بروکسل تأکید کرد که کشورش به هیچ وجه به جنگ آمریکا ورژیم صهیونیستی علیه ایران نخواهد پیوست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترامپ ۱۴ مارس از چین، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا و سایر کشورها خواسته بود برای حفظ امنیت کشتیرانی، کشتی‌های جنگی به تنگه هرمز اعزام کنند. او به متحدان ناتو هشدار داد که اگر نتوانند امنیت تنگه را تأمین کنند، ائتلاف ناتو با «آینده‌ای بسیار بد» مواجه خواهد شد.

کایا کالاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود کشورهای اروپایی آماده اعزام ناوگان به تنگه هرمز نیستند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.