دوحه با محکومیت تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به تأسیسات مرتبط با میدان گازی پارس جنوبی در ایران، این اقدام را در شرایط تنش نظامی موجود در منطقه، گامی خطرناک و غیرمسئولانه خواند و نسبت به پیامدهای آن بر امنیت انرژی و محیط زیست هشدار داد.
ماجد محمد الانصاری، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قطر روز چهارشنبه با صدور بیانیهای حمله به تأسیسات جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل را به شدت تقبیح کرد.
وی در این بیانیه تأکید کرد که حمله به زیرساختهای انرژی، بهویژه میدان گازی پارس جنوبی که امتداد طبیعی میدان الشمال قطر محسوب میشود، تهدیدی جدی برای امنیت انرژی جهانی، محیط زیست و امنیت ملتهای منطقه به شمار میآید.
سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن تجدید موضع کشورش مبنی بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدام علیه تأسیسات حیاتی، از تمام طرفهای درگیر خواست خویشتنداری را رعایت کرده، به قوانین بینالملل پایبند باشند و برای کاهش تنشهای نظامی در منطقه تلاش کنند.
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.