اکونومیست: نقشه اولیه تل آویو حمله به ایران در تابستان بود

الف چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 10:35
مجله اکونومیست نوشت که نقشه های اولیه تل آویو حمله به ایران در تابستان بود تا ذخایر مهماتی و تجهیزاتی خود را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته این مجله، برنامه ریزی ارتش صهیونیستی برای این تاخیر، کامل سازی ذخایر مهمات و موشک‌های رهگیری بود که در جنگ ۲۰۲۵ مصرف شده بودند.

 

بر اساس گزارش روسیا الیوم، این مجله آمریکایی افزود اسرائیل اندکی پس از پایان جنگ ۱۲ روزه در ژوئن ۲۰۲۵، که در آن صدها موشک رهگیر برای مقابله با حملات کوبنده ایران استفاده شده بود، برنامه‌ریزی برای سلسله‌ای جدید از حملات هوایی علیه سکوهای موشکی و کارخانه‌های ایرانی را آغاز کرده بود.

 

با این حال، این برنامه‌ها بنا به دلایلی تغییر کرد که ناآرامی های داخلی برنامه ریزی شده در ایران، وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت مستقیم از آشوب گران، که چراغ سبزی برای تل‌آویو برای اجرای نقشه هایشان بود، فراهم کرد و عامل تعیین‌کننده‌ای که موازنه را در داخل نهاد امنیتی اسرائیل به هم زد، دسترسی به اطلاعاتی بود که زمینه را برای ترور رهبر عالی‌قدر ایران فراهم می کرد.

 

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در ۲۸ فوریه عملیات نظامی مشترک را علیه ایران آغاز کردند. ایران نیز در پاسخ علاوه بر سرزمین های اشغالی منافع و پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف حملات موشکی قرار داده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.