فایننشال‌تایمز: اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز بی‌فایده است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 09:20
یک رسانه انگلیسی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای اسکورت کشتی‌ها، این اقدام را بی‌فایده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: حتی اسکورت دریایی هم عبور امن از تنگه هرمز را تضمین نخواهد کرد.

در گزارش دیگری، فایننشال تایمز نوشت که ایرانی ها در طول جنگ با فروش نفت خود از طریق تنگه هرمز حدود ۱۴۰ میلیون دلار در روز درآمد کسب کرده اند.

از آغاز حملات آمریکایی صهیونیستی به ایران که با واکنش موشکی تهران به سرزمینهای اشغالی و اهداف آمریکایی در منطقه و مسدود شده تنگه هرمز همراه شد، حداقل ۱۳ نفتکش فوق‌غول‌پیکر در جزیره خارک بارگیری داشته‌اند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه ایران زیر سایه جنگ، روزانه ۱۴۰ میلیون دلار درآمد دارد، نوشت که از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل، دست‌کم ۱۳ نفتکش ایرانی فوق غول پیکر در پایانه اصلی صادراتی ایران درجزیره خارک، نفت بارگیری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

طبق برآورد شرکت‌های داده انرژی، ایران از زمان آغاز جنگ روزانه حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده است که این مقدار صادرات حدود ۱۴۰ میلیون دلار درآمد روزانه برای ایران ایجاد می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.