امارات، مدارس ایرانی در کشورش را تعطیل کرد

افکار نیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 13:41
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امارات جلوی فعالیت مدارس ایرانی با ۲۵۰۰ دانش‌آموز در این کشور را گرفته است.

  علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعطیلی مدارس ایرانی در کشور امارات، اظهار کرد: حملات موشکی به مدرسه میناب که موجب شهادت ۱۶۸ دانش‌آموز شد از پایگاه‌هایی که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آمریکا داده بودند، انجام شد و اگر آمریکا پایگاهی نداشت، اصلاً توان حمله به ایران را نداشت.

وی ادامه داد: کشور امارات نه‌تنها این حملات و کشتار وحشیانه را محکوم کرد، در همراهی با آمریکا از تحصیل بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموزان محصل در مدارس ایرانی آن کشور، جلوگیری کرد.

فرهادی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز در قریب به ۱۰ مدرسه تحصیل می‌کردند، گفت: دولت ایران در محاکم بین‌المللی این اقدام ضد کودک و ضد تحصیل دولت امارات را در دست پیگیری دارد.

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش هم تحصیل این دانش‌آموزان از طریق آموزش مجازی در جریان است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.