مقام کاخ سفید: آمریکا باید از جنگ با ایران خارج شود

خبرآنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 11:51
در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا دائماً ادعا می‌کند که در جنگ با ایران موفق بوده است؛ مشاوران او در کاخ سفید از او می‌خواهند که هر چه زودتر راهی برای خروج از درگیری با ایران پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیوید ساکس، مدیر ارشد بخش هوش مصنوعی کاخ سفید در مصاحبه‌ای تأکید کرده که وقت آن رسیده که دونالد ترامپ «اعلام پیروزی کند و از جنگ با ایران خارج شود.»

طبق گزارش فارس، این مقام کاخ سفید افزوده که در شرایطی که دیگر تشدید تنش‌ها جواب نمی‌دهد، ترامپ باید به فکر پیدا کردن یک راه خروج باشد. ساکس تصریح کرده که ترامپ باید به دنبال «توافق آتش‌بس یا نوعی توافق برای مذاکره با ایران باشد.»

این مشاور ترامپ در حوزه هوش مصنوعی همچنین اضافه کرده که وقتی دیگر تشدید تنش به نتیجه خوبی منجر نمی‌شود؛ باید تنش‌زدایی و خروج از درگیری را در دستور کار قرار داد.

بسته شدن تنگه هرمز و توانایی بالای موشکی ایران در مدت حدود دو هفته جنگ علیه آمریکا و اسرائیل، مقامات کاخ سفید را شدیداً تحت فشار قرار داده است. 

افزایش قیمت نفت و فشارهای متحدان آمریکا در منطقه غرب آسیا، ترامپ را به فکر اعلام یک پیروزی جعلی و خروج از جنگ انداخته است. کارشناسان احتمال می‌دهند که او به زودی به بهانه‌ای خود را از این باتلاقی که در آن به دام افتاده بیرون بکشد. 

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.