کاهش ۲۰ درصدی تولید نفت عربستان؛ تعطیلی دو میدان بزرگ دریایی در پی بحران هرمز

عصر ایران جمعه 22 اسفند 1404 - 18:31
در پی تشدید درگیری‌های منطقه‌ای و ایجاد محدودیت در تردد از تنگه هرمز، شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) تولید روزانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

عربستان سعودی تولید نفت خود را در بحبوحه محدودیت تردد در تنگه هرمز کاهش داد.

به گزارش فارس، شرکت آرامکو عربستان در پی بسته شدن تنگه هرمز و درگیری‌های منطقه‌ای، تولید نفت خود را حدود ۲۰ درصد کاهش داد و دو میدان بزرگ دریایی صفانیه و زلوف را تعطیل کرد.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند که عربستان سعودی پس از بستن دو میدان بزرگ دریایی در جریان درگیری‌های منطقه‌ای، تولید نفت خود را به حدود ۸ میلیون بشکه در روز رسانده است. این کاهش تولید پس از اختلال در حمل و نقل از طریق تنگه هرمز به دنبال حملات آمریکا و اسرائیل به ایران رخ داده است.

میدان‌های صفانیه و زلوف که با هم بیش از ۲ میلیون بشکه در روز تولید می‌کنند، تعطیل شده‌اند. غول نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تولیدکنندگان خلیج فارس شامل عراق، قطر، کویت، امارات متحده عربی و عربستان سعودی مجموعاً حداقل ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش تولید داشته‌اند و در صورت ادامه اختلالات حمل و نقل، احتمال ضرر بیشتر وجود دارد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.