صدراعظم آلمان: آلمان نمی‌خواهد در جنگ علیه ایران شرکت کند

عصر ایران جمعه 22 اسفند 1404 - 18:31
صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره موضع خود در مورد یک ماموریت احتمالی و دخالت آلمان در تنگه هرمز گفت: با توجه به شرایط کنونی، دلیلی برای در نظر گرفتن حفاظت نظامی از خطوط دریایی نمی‌بینم.
 صدراعظم آلمان گفت که این کشور بخشی از جنگ تجاوزکارانه علیه ایران نیست و نمی خواهد در آن شرکت کند.
 
به گزارش ایرنا از الجزیره، فریدریش مرتس روز جمعه گفت در حال حاضر نیازی به یک عملیات نظامی بین المللی برای حفاظت از کشتی های تجاری در تنگه هرمز نیست و تاکید کرد که آلمان مایل نیست در جنگ علیه ایران شرکت کند.
 
وی در حالیکه در سفری به نروژ در کنار یوناس استور نخست وزیر این کشور صحبت می کرد، افزود که به نگرانی ها مبنی بر اینکه آمریکا فاقد استراتژی در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ مشترک با اسرائیل علیه ایران است، واقعا پاسخ داده نشده است.
 
صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره موضع خود در مورد یک ماموریت احتمالی و دخالت آلمان در تنگه هرمز گفت: با توجه به شرایط کنونی، دلیلی برای در نظر گرفتن حفاظت نظامی از خطوط دریایی نمی‌بینم.
 
مرتس تاکید کرد: اجازه دهید بار دیگر کاملا واضح اعلام کنم، آلمان بخشی از این جنگ نیست و ما نمی خواهیم بخشی از آن شویم و از این نظر، همه تلاش ما بر پایان دادن به جنگ متمرکز شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.