نفوذ یک هکر به اسناد اپستین در «اف‌بی‌آی»

همشهری آنلاین پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 16:37
یک هکر ناشناس در ۲۰۲۳ میلادی به دفتر میدانی اف بی آی در نیویورک نفوذ کرد و پرونده های این سازمان در ارتباط با جفری اپستین را به خطر انداخت.

همشهری آنلاین: به گفته یک منبع آگاه، این هک از طریق سروری در «آزمایشگاه پزشکی قانونی سوءاستفاده از کودکان» در دفتر میدانی اف‌بی‌آی در نیویورک که به دلیل غفلت یک مأمور ویژه اف بی آی مرتبط با این پرونده، آسیب‌پذیر شده بود، انجام شده است.

به گزارش تک‌کرانچ و براساس یک سند دادگاه، این نقض امنیتی «شامل بررسی برخی از پرونده‌های مربوط به تحقیقات اپستین» بوده است. به گفته سخنگوی اف‌بی‌آی تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

این سخنگو در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد: اف بی آی پس از حادثه سایبری ۲۰۲۳ میلادی شبکه آسیب‌دیده را مهار کرد و تشخیص داد که این حادثه فقط یک مورد بوده است.

اف‌بی‌آی پس از آن، دسترسی به عامل مخرب را محدود و شبکه را اصلاح کرد.

یک منبع آگاه فاش کرد که تا زمانی‌ که ماموران از هکر خواستند به یک تماس ویدئویی بپیوندد و در آنجا اطلاعات کاربری خود را به او نشان دادند، این هکر متوجه نشده بود که به اف بی آی نفوذ کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.