به گزارش رکنا، موسویان با بیان اینکه در حال حاضر تمایلی در طرف ایرانی برای گفتوگو با آمریکا مشاهده نمیکند، گفت: حملات آمریکا در سالهای ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ در شرایطی رخ داد که مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشت و دیپلماسی به خوبی پیش میرفت که ناگهان اسرائیل و آمریکا تصمیم به حمله نظامی گرفتند.
وی افزود: این اقدام باعث شده ایرانیها به این باور برسند که آمریکا از دیپلماسی به عنوان ابزار فریب استفاده میکند.
این دیپلمات پیشین با اشاره به تجربه جنگ هشت ساله ایران تأکید کرد: ایرانیها یک میلیمتر از خاک خود را در آن جنگ ندادند و پیشبینی اسرائیل درباره سقوط سریع حکومت ایران نیز محقق نشد.
موسویان با بیان اینکه ترامپ پس از ۱۲ روز از حملات اعتراف کرد موشکهای ایران اسرائیل را با مشکل مواجه کرده است، درباره نقش احتمالی پوتین در آتش بس گفت: پرسش اساسی این است که اگر ایران دوباره آتش بس را بپذیرد، چه تضمینی وجود دارد که آمریکا چند ماه بعد حمله دیگری انجام ندهد.