تاكيد بر عزم ایران برای دفاع همه‌جانبه از کیان كشورمان

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 07:57
وزير امور خارجه كشورمان در گفت و گوي تلفنی با همتاي هندي بر عزم ایران برای دفاع همه‌جانبه از کیان كشورمان تاكيد كرد.

تاكيد بر عزم ایران برای دفاع همه‌جانبه از کیان كشورمان

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص تحولات منطقه گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی، با تشریح جنایات ارتکابی از سوي آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران در ۱۱ روز گذشته، از جمله حمله موشکی به دبستان دخترانه میناب در اولین روز جنگ و متعاقبا حملات گسترده به اماکن و مراکز غیرنظامی و خدمات عمومی، بر عزم ایران برای دفاع همه‌جانبه از کیان ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه، اقدام تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناقض اصول و قواعد بنیادین منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل دانست و خاطرنشان کرد که همه دولت‌ها مسئولیت دارند این تجاوز نظامی و قانون‌شکنی آشکار را محکوم کنند.

وزرای امور خارجه ایران و هند همچنین در مورد پیامد‌های تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امنیت کشتیرانی و عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز گفت‌و‌گو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به رویکرد اصولی ایران در صیانت از امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، یادآور شد که وضعیت ناامنی و بروز مشکل برای کشتیرانی در خلیج فارس ناشی از اقدامات تجاوزکارانه و ناامن‌ساز آمریکا است و جامعه جهانی باید آمریکا را به خاطر این وضعیت مواخذه نماید.

وزیر امور خارجه هند ضمن تاکید بر اهمیت تداوم و ارتقای مناسبات دوجانبه تهران-دهلی نو، بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها جهت کمک به بازگشت ثبات به منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.