چین خواستار بازگشت ایران و آمریکا به مذاکره شد

عصر ایران سه شنبه 19 اسفند 1404 - 22:40
«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر امروز سه‌شنبه تلفنی با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین گفت‌وگو کرد.
وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با همتای قطری خود خواستار بازگشت ایران و آمریکا به میز مذاکره شد.
 
به گزارش ایسنا، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر امروز سه‌شنبه تلفنی با «وانگ یی»، وزیر خارجه چین گفت‌وگو کرد.
 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، دو طرف تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات منطقه و بین‌المللی را بررسی کردند.
 
وزرای خارجه قطر و چین به بررسی راه‌های حل همه اختلافات به روش‌های مسالمت آمیز پرداختند.
 
وزیر خارجه قطر مجدداً تاکید کرد که حملات ایران به اراضی قطر محکوم است و نمی‌توان تحت هیچ توجیه یا بهانه آن را پذیرفت.
 
وی اشاره کرد که قطر همواره به دور کردن خود از درگیری‌های منطقه‌ای اهتمام داشته و در راستای تسهیل گفت‌وگو میان ایران و جامعه بین‌المللی تلاش کرده است.
 
وزیر خارجه قطر نسبت به عواقب هدف قرار دادن غیرمسئولانه زیرساخت‌های حیاتی به ویژه زیرساخت‌های مرتبط با آب غذا و تاسیسات انرژی هشدار داد و تاکید کرد که این اقدام خطرناک است و ملت‌های منطقه را در معرض خطرهای مختلف قرار می‌دهد.
 
نخست وزیر قطر بر لزوم توقف فوری هرگونه اقدام تنش زا و بازگشت به میز مذاکره و ترجیح زبان عقل و حکمت و تلاش برای مهار بحران در راستای حفظ امنیت منطقه تاکید کرد.
 
از طرفی دیگر وزیر خارجه چین نیز خواستار کاهش تنش و روی آوردن به منطق و بازگشت به مذاکرات و روش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از آشوب بیشتر شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.