چرا آمریکایی‌ها به جنگ ایران لقب «خشم اپستین» می‌دهند؟

صدا و سیما سه شنبه 19 اسفند 1404 - 14:42
روز‌هایی اخبار حملات موشکی به ایران تیتر اول رسانه‌های جهان است، برخی از منتقدان ترامپ، نام دیگری بر این عملیات نظامی نهاده‌اند: «عملیات خشم اپستین».

چرا آمریکایی‌ها به جنگ ایران لقب «خشم اپستین» می‌دهند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزارت دادگستری آمریکا میلیون‌ها صفحه از اسناد مربوط به این پرونده را منتشر کرد که در آنها نام دونالد ترامپ بیش از ۵۰۰۰ بار تکرار شده بود.

استفاده از درگیری‌های خارجی برای فرار از بحران‌های داخلی، پدیده جدیدی در آمریکا نیست. نظریه «جنگ انحرافی» (Diversionary War) در روابط بین‌الملل می‌گوید که رهبران سیاسی وقتی در داخل با فشار مواجه می‌شوند، ممکن است با ایجاد یک بحران خارجی، افکار عمومی را منحرف کنند و محبوبیت خود را از طریق «اثر گرد هم‌آیی دور پرچم» افزایش دهند.

پرونده اپستین در هفته‌های منتهی به جنگ ایران، وارد فاز تازه و خطرناکی برای ترامپ شده بود. در تازه‌ترین افشاگری‌ها، وزارت دادگستری آمریکا اسنادی را منتشر کرد که در آن یک زن ادعا کرده بود در سنین ۱۳ تا ۱۵ سالگی توسط اپستین به ترامپ معرفی شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.