رایزنی «گروسی» و وزیر خارجه مصر درباره پیامدهای تحولات اخیر بر منطقه

مشرق نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 17:22
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و وزیر خارجه مصر در گفتگویی درباره پیامدهای تحولات اخیر بر منطقه رایزنی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه با «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رایزنی به صورت تلفنی انجام شد.

بر اساس اعلام این روزنامه، محور اصلی رایزنی میان مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی و «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر، تحولات منطقه و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات منطقه‌ ای بود.

طرفین در این تماس تلفنی همچنین بر لزوم کاهش تنش ها و در اولویت قرار دادن راه‌ حل‌ های دیپلماتیک در راستای ممانعت از گسترش دامنه درگیری ها در منطقه تاکید کردند.

«بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در این رایزنی تلفنی خطاب به گروسی گفت که باید به حاکمیت کشورها احترام گذاشته شده و به اصول حسن همجواری، خویشتن‌ داری و اولویت بخشی به گفتگوها پایبند بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.