اگر حمله به مدرسه در ایران کار ما باشد، بسیار فاجعه‌بار است

صدا و سیما سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:15
در پی حمله به دبستان دخترانه «شجره طیبه» که منجر به شهادت ۱۶۸ دانش‌آموز شد، «مارکو روبیو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور به عمد هیچ مدرسه‌ای را هدف قرار نمی‌دهد.

روبیو: اگر حمله به مدرسه در ایران کار ما باشد، بسیار فاجعه‌بار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روبیو در گفت‌وگویی با خبرنگاران ادعا کرد: «ما به عمد هیچ مدرسه‌ای را هدف قرار نمی‌دهیم. اهداف ما موشک‌ها - ازجمله توانایی ساخت و پرتاب آنها - و پهپاد‌های انتحاری است.»

مارکو روبیو گفت: «اگر این حمله از سوی ما انجام شده باشد، وزارت جنگ آن را بررسی خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، بسیار فاجعه‌بار خواهد بود.»

وی در ادامه مدعی شد که آمریکا دلیلی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی ندارد.

روبیو در ادامه با طرح این ادعا که قوی‌ترین ضربات ارتش آمریکا تاکنون انجام نشده است، مدعی شد که حملات آمریکا تا زمان تحقق اهداف خود ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: واشنگتن علاقه‌مند به دیدن رژیمی جدید در ایران است، اما هر رژیمی که یک سال دیگر در ایران در رأس کار باشد، موشک‌های بالستیک و پهپاد برای تهدید کردن آمریکا در اختیار نخواهد داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.