به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایسنا، برنامه تلویزیونی «شیوه» از محصولات گفتوگومحور تلویزیون که در هفتههای اخیر با تغییرات ساختاری و استفاده از ارتباطات اینترنتی روی آنتن میرفت، سرانجام به ساختار اصلی برگشت.
این برنامه در چهار قسمت اخیر، با کنار گذاشتن محدودیتهای فنی و ارتباطات تصویری از طریق اینترنت، بار دیگر میزبان مهمانان به صورت حضوری در استودیو بود.
بازگشت «شیوه» به مناظره زنده و حضوری، بار دیگر شمار مهمانان این برنامه را به دو نفر محدود کرده که در سری قبل نیز اتفاق میافتاد.
در قسمتهای اخیر این برنامه که پس از بازگشت به ساختار اصلی پخش شد، وجه مناظرهای و تضارب آرا نیز بیشتر دیده شده؛ چراکه این بار چهرههایی از اردوگاههای سیاسی و نحلههای فکری متفاوت در مقابل یکدیگر قرار گرفتهاند. از جمله این برنامهها میتوان به مناظره محمد عطریانفر و علیرضا شفاه، محمدرضا جلاییپور و مهدی جمشیدی و سیدشهابالدین طباطبایی و علی خضریان اشاره کرد.
«شیوه» که از اواخر شهریورماه ۱۴۰۱ به عنوان جایگاهی برای مناظرههای فکری در باب حکمرانی در صداوسیما آغاز به کار کرد، در مقطعی به دلیل دعوت از طیفهای مختلف فکری و طرح مباحث صریح، موقعیت ویژهای در میان برنامههای تلویزیونی کسب کرد که البته نتوانست این رویه را در تمام طول پخش حفظ کند. با این حال، این برنامه که تاکنون چند فصل پخش را پشت سر گذاشته، در مسیر فعالیت خود با چالشهایی هم روبرو شد که از جمله آنها میتوان به تغییرات ساختاری اخیر اشاره کرد.
«شیوه» که از نیمه اردیبهشتماه تا اواخر خردادماه، به صورت تولیدی و با استفاده از ارتباط تصویری اینترنتی ساخته میشد و روی آنتن میرفت، به علت همین تغییرات ساختاری تا حدی از تبوتاب پیشین فاصله گرفته بود. با این حال در آن زمان، این برنامه حضور بیشتری روی آنتن داشت و سه شب در هفته به پخش میرسید.
۲۴۲۲۴۲








