به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی بدون گل برابر بلژیک در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2026، پیامی دستنویس را در رختکن ورزشگاه سوفای لسآنجلس به جا گذاشت؛ پیامی که در آن علاوه بر تشکر از میزبان و هواداران ایرانی، به حمله موشکی آمریکا به یک مدرسه ابتدایی در میناب و قربانیان آن نیز اشاره شده بود.
تیم ملی ایران پیش از آغاز جام جهانی مجبور شد به دلیل جنگ، برنامه اردوی آمادهسازی خود را به طور کامل تغییر دهد. در حالی که قرار بود اردو در شهر توسان ایالت آریزونا برگزار شود، شاگردان امیر قلعهنویی محل اقامت خود را به تیخوانا در مکزیک منتقل کردند.
به همین دلیل، ملیپوشان ایران برای هر مسابقه خود در جام جهانی مجبور به سفر هوایی به آمریکا شدهاند و پس از پایان بازی نیز در همان روز به مکزیک بازمیگردند؛ اتفاقی که پس از دو دیدار گذشته رخ داده است.
پیام ایران برای آمریکا؛ صلح، احترام و دوستی میان ملتها
تیم ملی ایران که در دو بازی نخست خود در ورزشگاه سوفای لسآنجلس به تساوی 2 بر 2 مقابل نیوزیلند و تساوی بدون گل برابر بلژیک رسید، پس از ترک «شهر فرشتگان» پیامی را روی تخته رختکن بر جای گذاشت.
در بخش ابتدایی این پیام آمده: «از ایران باستان هزاران سال پیش تا ایران متمدن امروز، روح ایران همچنان زنده و استوار باقی مانده است.»
در ادامه این پیام، هشتگهای #168 و #Minab دیده میشود که اشارهای به قربانیان حمله هوایی آمریکا به یک مدرسه در میناب در روز 28 فوریه (9 اسفند 1404)، همزمان با نخستین روز جنگ میان آمریکا و ایران، دارد.

در ادامه این متن نوشته شده: «ما با افتخار به لسآنجلس آمدیم، با شرافت رقابت کردیم و با عزت این شهر را ترک میکنیم. از لسآنجلس بابت میهماننوازیاش سپاسگزاریم.»
همچنین در بخش پایانی پیام آمده: «از تکتک ایرانیانی که طی این 180 دقیقه قلب، صدا و روح خود را برای ایران گذاشتند، تشکر میکنیم. باشد که صلح، احترام و دوستی میان همه ملتها حاکم شود.»
مشکلات ایران از بدو ورود به آمریکای شمالی
تیم ملی ایران از زمان ورود به آمریکای شمالی برای حضور در جام جهانی، با مشکلات متعددی مواجه بوده؛ طوری که برخی بازیکنان ازجمله مهدی طارمی هنگام ورود به آمریکا تحت کنترلهای طولانیمدت قرار گرفتند و این موضوع هنگام خروج نیز تکرار شد؛ مسئلهای که فدراسیون فوتبال ایران نیز به آن اشاره کرده است.
طبق گزارش سایت رومانیایی golazo پس از دیدار نخست مقابل نیوزیلند، ملیپوشان ایران در فرودگاه لسآنجلس نیز با مشکلاتی روبهرو شدند. مهدی طارمی، کاپیتان تیم ملی، و سعید الهویی، مربی تیم ایران، تحت بازرسیهای مضاعف قرار گرفتند و یکی دیگر از بازیکنان (مهدی ترابی) متوجه شد که اعتبار ویزایش به پایان رسیده است.
مشکلات به همین جا ختم نشد؛ چراکه بازیکنان ایران پس از بازی با نیوزیلند تنها یک دقیقه فرصت استفاده از حمام یخ برای ریکاوری داشتند، در حالی که زمان استاندارد برای این فرآیند حدود 12 دقیقه است و از آنها خواسته شد که منطقه ریکاوری را خیلی زود ترک کنند.
تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2026، روز شنبه هفته آینده در ورزشگاه لومن فیلد شهر سیاتل به مصاف مصر خواهد رفت؛ مسابقهای که تکلیف صعود دو تیم به دور حذفی را مشخص خواهد کرد.