آیا پیام رهبرانقلاب به معنی بی‌اعتمادی به مسئولان کشور است؟

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 08:37
پیام رهبری مردود کردن علنی دوگانه‌ای خطرناک بود که یک طرف آن متن تفاهم را «عین نظر رهبری» و طرف دیگر آن را «تحمیل به رهبری» معرفی می‌کرد.

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی پیام رهبر انقلاب درباره امضای تفاهمنامه را تحلیل کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «پیام آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای درباره تفاهم‌نامه، شاید مهم‌تر از امضای آن متن و حتی مهم‌تر از آغاز و لحظه آتش‌بس جنگ باشد. پیام رهبری در قدم اول روشن‌کننده و شاخصی مهم در فهم نظر نفر اول حاکمیت بود و نشان داد مجوز امضای تفاهم‌نامه به‌صورت «مشروط» داده شده است.

پیام اخیر تسلط ایشان بر اوضاع را نشان داد و میزان صراحت و صداقت بالای پیام، وابسته به «اعتمادبه‌نفس» رهبریِ مسلط به امور است. نمی‌توان پیام رهبر انقلاب درباره تفاوت نظر را دست گرفت و از آن برای وحدت‌شکنی استفاده کرد. بی‌اعتمادی اگر هست که هست، به طرف دوم این تفاهم‌نامه یعنی آمریکاست.

رهبری «مسئولین امر» را دارای «حسن نظر» معرفی می‌کنند تا نسبت رهبری انقلاب با مسئولان را روشن کنند. پیام رهبری مردود کردن علنی دوگانه‌ای خطرناک بود که یک طرف آن متن تفاهم را «عین نظر رهبری» و طرف دیگر آن را «تحمیل به رهبری» معرفی می‌کرد. از موضع عقل انقلابی، آیت‌الله خامنه‌ای ابزار فشار به مذاکره‌کننده ایرانی را از دشمن آمریکایی گرفت.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.