تحرک چهار سوخت‌رسان آمریکایی در خاورمیانه

فرارو جمعه 29 خرداد 1405 - 12:26
بر اساس اطلاعات منتشرشده، سه فروند از هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا از تل‌آویو و یک فروند دیگر از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی به پرواز درآمده و از منطقه خارج شده‌اند.

فرارو- چهار فروند هواپیمای سوخت‌رسان هوایی KC-46A پگاسوس متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده در حال ترک منطقه گزارش شده‌اند؛ موضوعی که گمانه‌زنی‌ها درباره ماهیت این جابه‌جایی را افزایش داده است. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده، سه فروند از این هواپیماها از تل‌آویو و یک فروند دیگر از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی به پرواز درآمده و از منطقه خارج شده‌اند. 

در چنین شرایطی، پرسش درباره اینکه آیا این اقدام یک چرخش روتین عملیاتی است یا نشانه‌ای از عقب‌نشینی محدود نیروهای آمریکایی، همچنان بی‌پاسخ باقی مانده است.

این تحرک هوایی در شرایطی صورت می‌گیرد که حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه همواره با جابه‌جایی‌های دوره‌ای و مأموریت‌های پشتیبانی همراه بوده است، اما هم‌زمان برخی تحلیل‌ها این اقدام را در چارچوب تغییر آرایش یا بازتنظیم نیروهای هوایی ارزیابی می‌کنند. 

تا این لحظه، مقام‌های رسمی ایالات متحده توضیحی درباره علت این جابه‌جایی ارائه نکرده‌اند و مشخص نیست که این پروازها بخشی از یک چرخش معمول نیروها هستند یا نشانه‌ای از کاهش حضور یا تغییر مأموریت در منطقه محسوب می‌شوند. 

سوخت رسانی

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.