جنگ علیه ایران ظرفیت پروازهای درجه یک امارات را نصف کرد

فرارو سه شنبه 19 خرداد 1405 - 19:26
شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که جنگ علیه ایران به شدت به تقاضا آسیب رسانده و ظرفیت پروازهای درجه یک تقریبا به نصف سطح معمول رسیده است.

فرارو- تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات هشدار داد که ادامه درگیری‌های نظامی مرتبط با ایران می‌تواند فشار سنگینی بر صنعت هوانوردی جهانی وارد کرده و برخی شرکت‌های هواپیمایی، به‌ویژه ایرلاین‌های ارزان‌قیمت، را با خطر ورشکستگی مواجه کند. 

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، کلارک در نشست خبری پیش از آغاز نمایشگاه هوایی برلین اعلام کرد که در صورت طولانی شدن بحران، شرکت‌های هواپیمایی با حاشیه سود پایین و منابع مالی محدود بیش از سایرین آسیب خواهند دید. وی با اشاره به ارزیابی‌های اخیر صنعت هوانوردی گفت: «اگر این بحران برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، بدون تردید شاهد خروج برخی بازیگران از بازار خواهیم بود و احتمالاً شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت نخستین قربانیان این شرایط خواهند بود.» 

با وجود افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از تنش‌های منطقه‌ای و محدودیت‌های پروازی، رئیس شرکت هواپیمایی امارات تأکید کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای کاهش تعداد پروازها یا ظرفیت شبکه خود ندارد. 

وی افزود که امارات همچنان به اجرای برنامه پروازی خود ادامه خواهد داد و از طریق مرکز عملیاتی دبی، مسافران را به مقاصد مختلف از جمله هند، استرالیا و سایر بازارهای بین‌المللی منتقل خواهد کرد.

به گفته کلارک، این شرکت برای حفظ پایداری عملیات خود، مجموعه‌ای از اقدامات احتیاطی از جمله حمل سوخت اضافی در برخی مسیرها را در دستور کار قرار داده است. 

رئیس امارات همچنین از گسترش پروژه تجهیز ناوگان این شرکت به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داد و اعلام کرد که ارائه خدمات اتصال رایگان در هواپیماها با استقبال گسترده مسافران مواجه شده و به افزایش تقاضا برای پروازهای این شرکت کمک کرده است. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.