۱۰ ملوان هندی بازداشت در ایران، آزاد شدند

عصر ایران چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 11:36
خدمه نفتکش «اموی هاربر فونیکس» سال گذشته پس از توقیف کشتی در بندر جاسک، از سوی مقامات ایران بازداشت، بازجویی و زندانی شدند

ایران 10 ملوان هندی یک نفتکش توقیف شده در مرداد ماه 1404 را آزاد کرده است. این افراد پس از «رایزنی دیپلماتیک مستمر» دولت هند آزاد شده اند.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات کشتیرانی هند اعلام کرده اند که ۱۰ ملوان هندی یک نفتکش توقیف شده که از ژوئیه ۲۰۲۵ (مرداد ماه 1404) در ایران بازداشت بودند، پس از «رایزنی دیپلماتیک مستمر» دولت هند آزاد شده اند.

بنا به گزارش الجزیره، اداره کل کشتیرانی هند افزود که خدمه نفتکش «اموی هاربر فونیکس» سال گذشته پس از توقیف کشتی در بندر جاسک، از سوی مقامات ایران بازداشت، بازجویی و زندانی شدند.

این مقام کشتیرانی به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: «ملوانان هندی در سلامت کامل آزاد شده و نزد خانواده‌های خود رفته اند.»

کشتیرانی هند در مورد علت توقیف این کشتی، که در سایت‌ ردیابی کشتی ها به عنوان نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی با پرچم پالائو ثبت شده است، جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.