
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان نشست نظارتی کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران پیامرسانهای داخلی از رشد قابل توجه کاربران و افزایش ترافیک شبکههای بومی در شرایط جنگی کشور خبر دادند.
مدیرعامل پیامرسان بله گفت: این پیامرسان اکنون روزانه ۲۷ میلیون کاربر فعال دارد؛ رقمی که پیش از جنگ رمضان حدود ۹ میلیون نفر بود.
کاظم کیال افزود: تاکنون ۶۰ میلیون نفر بله را نصب کردهاند و ۴۱ میلیون کاربر ماهانه در این بستر فعالیت دارن، همچنین روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نصب جدید در بله ثبت میشود و حجم تبادل پیامها به بیش از یک میلیارد پیام در روز رسیده است.
در همین نشست، عباس عسکری رئیس هیئتمدیره سروش پلاس نیز از فعالیت روزانه ۱۱ میلیون کاربر در این پیامرسان خبر داد و افزود: بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سروش پلاس ثبتنام کردهاند و این پلتفرم علاوه بر ۱۱ میلیون کاربر روزانه، ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
مدیرعامل ایتا هم با اشاره به افزایش کاربران این پیامرسان تصریح کرد: ایتا اکنون بهصورت عادی نزدیک به ۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و در ساعات اوج مصرف این عدد به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر میرسد.
محسن غفاری افزود: تاکنون ۷۶ میلیون نفر ایتا را نصب کردهاند و این پیامرسان ۴۰ میلیون کاربر ماهانه و ۳۵ میلیون کاربر هفتگی دارد؛ ترافیک ایتا نیز نسبت به پیش از جنگ دو برابر شده و به حدود ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
همچنین عضو هیئتمدیره روبیکا نیز گفت: این پلتفرم بیش از ۵۹ میلیون و ۷۲۰ هزار کاربر فعال دارد و اکنون ۳۰ درصد از ترافیک کل کشور در بستر روبیکا جریان دارد.
مهدی آژ گفت: شمار کاربران ماهانه روبیکا به ۶۵ میلیون نفر رسیده و در بخش روبینو نیز روزانه ۲۵ میلیون کاربر فعال حضور دارند.