
گزارش خبرگزاری صداوسیما، ایرج محمدی، تهیه کننده باسابقه تلویزیون در گفتگو با برنامه «دوباره بهار، دوباره ایران»، رادیو صبا، با اشاره به فعالیت هنرمندان در روزهای سخت و شرایط جنگی گفت: هنرمندان را نمیتوان جدا از مردم دانست، آنها خود مردم هستند. در روزهای بحران و جنگ نیز عوامل تولید آثار نمایشی حتی زیر موشکباران کار را تعطیل نکردند و همه، از نیروهای پشت صحنه تا بازیگران و کارگردانان، با احساس مسئولیت به فعالیت ادامه میدادند.
وی افزود: گاهی به دلیل مسائل امنیتی توصیه میشد برخی کارها متوقف شود، اما گروهها با انگیزه و تعهد کار را ادامه میدادند. همه احساس میکردند در برابر مردم و کشور وظیفه دارند و همین حس مسئولیت باعث میشد طرحها متوقف نشود.
محمدی با تأکید بر نقش هنرمندان در حفظ روحیه جامعه بیان کرد: در شرایط جنگی، وظیفه هنرمند تنها ساخت یک اثر نیست بلکه باید بتواند امید، آرامش و حس همراهی را به جامعه منتقل کند چون باور دارند مردم در آن روزها بیش از همیشه به نشاط و امید نیاز دارند.
وی همچنین درباره ضرورت همراهی مردم در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی گفت: حضور در صحنه فقط به میدان جنگ محدود نمیشود. مردم امروز هم باید با همدلی، همراهی و قناعت به عبور کشور از مشکلات کمک کنند. اگر هرکس به اندازه توان خود همراهی کند و هوای دیگران را داشته باشد، میتوان از روزهای سخت عبور کرد.