کره جنوبی هم به مذاکرات چندملیتی بازگشایی تنگه هرمز پیوست

عصر ایران سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 10:56
سئول قرار است امروز سه شنبه به یک نشست چندملیتی سطح بالای وزرای دفاع برای بحث در مورد امنیت تنگه هرمز بپیوندد.

درحالیکه کره جنوبی مشغول تحقیقات درباره هدف گرفته شدن کشتی باری خود در خلیج فارس است، یک خبرگزاری از پیوستن این کشور به مذاکرات مربوط به عملیات تنگه هرمز خبر داده است.

به گزارش شفقنا؛ الجزیره نوشت: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: سئول قرار است امروز سه شنبه به یک نشست چندملیتی سطح بالای وزرای دفاع برای بحث در مورد امنیت تنگه هرمز بپیوندد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سئول در حال ارزیابی واکنش استراتژیک خود پس از حمله اخیر به یک کشتی باری تحت کنترل این کشور در این آبراه حیاتی است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: این کنفرانس مجازی که به ریاست مشترک بریتانیا و فرانسه برگزار می‌شود، با حضور سرلشکر ارتش کره جنوبی، وو کیونگ سوک، برگزار خواهد شد.

گفتنی است ایران پیشتر به انگلیس و فرانسه درباره هرگونه ماجراجویی در تنگه هرمز (تحت کنترل هوشمند ایران) هشدار داده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.