وال‌استریت ژورنال: حمله به تأسیسات لاوان از سوی امارات بود

خبرآنلاین سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 06:49
منابع مطلع می‌گویند که فقط ساعاتی بعد از اعلام آتش‌بس توسط آمریکا با ایران، جنگنده‌های اماراتی به تأسیسات نفتی در جزیره لاوان حمله کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نشریه «وال استریت ژورنال» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که فقط ساعاتی بعد از اعلام آتش‌بس توسط آمریکا با ایران، جنگنده‌های اماراتی به تأسیسات نفتی در جزیره لاوان حمله کردند.

به روایت فارس؛ منابع مطلع به وال‌استریت ژورنال گفتند که در طول جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، ارتش امارات عربی متحده نیز حملاتی را در داخل ایران انجام داده است، از جمله حمله به پالایشگاه لاوان.

در این گزارش آمده است: «امارات از جنگنده‌های ساخت غرب، که گمان می‌رود میراژ ۲۰۰۰-۹ باشند، استفاده کرده اما علناً این عملیات را برعهده نگرفت.  ایران بلافاصله با حملات موشکی و پهپادی به اهدافی در امارات پاسخ داد».

این نشریه افزود که جزیره لاوان، یک تأسیسات کلیدی با ظرفیت تولید حدود ۵۵ هزار بشکه نفت در روز است که احتمالا تا چندین ماه از مدار تولید خارج باشد.
 

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.