رزمایش مشترک ضد تروریسم پاکستان و سریلانکا برگزار شد

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 14:47
رزمایش مشترک ضدتروریسم پاکستان و سریلانکا با عنوان «دست دوستی ۲» با هدف تقویت همکاری‌های نظامی و ارتقای توانمندی‌های عملیاتی در حوزه مبارزه با تروریسم به پایان رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش دو هفته‌ای از ۲۷ ماه گذشته در منطقه «تربیلا» در ایالت خیبرپختوخوا آغاز شده بود و نیرو‌های ویژه ارتش پاکستان از جمله گروه خدمات ویژه (SSG) و نیرو‌های ویژه ارتش سریلانکا در آن شرکت داشتند.

در مراسم اختتامیه این رزمایش فرمانده گروه خدمات ویژه ارتش پاکستان به عنوان مهمان ویژه حضور یافت و ژنرال «آجیت ابیوارادانا» از ارتش سریلانکا نیز این رزمایش را از نزدیک مشاهده کرد.

به گفته منابع نظامی نیرو‌های دو کشور در جریان این رزمایش، بالاترین سطح مهارت‌های حرفه‌ای، تاکتیک‌ها و توان عملیاتی خود را در زمینه مبارزه با تروریسم به نمایش گذاشتند.

هدف از برگزاری این رزمایش، ارتقای مهارت ها، هماهنگی تاکتیکی، بهبود روش‌ها و تقویت همکاری‌های مشترک در عملیات‌های ضدتروریستی عنوان شده است.

همچنین این تمرین نظامی در راستای تقویت روابط تاریخی و همکاری‌های نظامی میان پاکستان و سریلانکا انجام شده و بر استمرار همکاری‌های دفاعی میان دو کشور تاکید شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.