عارف: غنی‌سازی در داخل، خط قرمز جمهوری اسلامی است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:54
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه غنی سازی در خاک ایران خط قرمز نظام است، گفت :اگر به دنبال غنی‌سازی صفر بودیم، نیازی به تحمل تحریم‌های ظالمانه نبود.

عارف: غنی‌سازی در داخل، خط قرمز جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران در راهبرد توسعه علم و فناوری از کسی دستور نمی‌گیرد، گفت: ساخت سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و کشور‌های غربی و رسانه‌های آمریکا به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

«محمدرضا عارف» صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه موضع‌گیری اخیر سران آمریکایی درخصوص غنی‌سازی صفر ایران بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود، گفت: اگر غنی‌سازی نکردن در خاک خود بودیم، در دهه‌های گذشته هم نیازی به تحمل تحریم‌های خشن و ظالمانه آمریکا نبود.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات مقامات آمریکایی متناقض است چرا که در مذاکرات غیرمستقیم مطالبی درخصوص غنی‌سازی مطرح می‌کنند، اما در بیرون از میز مذاکرات تحت تاثیر جو رسانه‌ها و یا خوراک فکری و راضی کردن رژیم صهیونیستی مطالب دیگری به زبان می‌آورند.

ایران مسیر مشخص شده در مذاکرات غیرمستقیم را دنبال می‌کند

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همان مسیر مشخص شده در مذاکرات غیر مستقیم را دنبال می‌کند و خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران غنی سازی در خاک ایران است. ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، اما از تمام ظرفیت هسته‌ای کشور همانند سایر فناوری‌ها و برای اهداف توسعه و پیشرفت بهره خواهیم برد.

عارف همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در سرتاسر کشور و قدردانی از ستاد بزرگداشت شهدای خدمت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، نهاد‌های ذیربط و همچنین حضور پرشور مردم در مراسم‌های بزرگداشت شهدای خدمت افزود: این مراسم‌ها که یک مسئله ملی است، با حضور و نقش آفرینی مردم و همچنین هماهنگی بین تمام دستگاه‌های مرتبط و با همکاری دولت در سرتاسر کشور برگزار شد.

عارف با اشاره به سفر روز گذشته خود به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و معاونان وزرا به استان هرمزگان برای بررسی ابعاد و جبران خسارات به آسیب دیدگان در حادثه انفجار بندر شهید رجایی و با قدردانی از تلاش‌های استاندار و هماهنگی بین تمام نهاد‌ها برای مدیریت این حادثه و رسیدگی به مصدومان تاکید کرد: مردم استان و به ویژه آسیب دیدگان مطالبات جدی دارند که باید رسیدگی شود که برخی از این مطالبات به دولت باز می‌گردد و باید در این خصوص هرچه سریع‌تر تصمیم گیری شود. همچنین کمیته مرتبط با بررسی علل و مقصران حادثه انفجار بندر شهید رجایی در اسرع وقت گزارش‌های نهایی از علت این حادثه و چگونگی برخورد با مقصران را اعلام کند چرا که این موضوع اکنون تبدیل به یک مطالبه عمومی و ملی شده است.

وزارت راه و شهرسازی بازسازی بخش‌های آسیب دیده بندر شهید رجایی را پیگیری کند

عارف افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر بخش‌ها روند بازسازی بخش‌هایی از بندرگاه را که آسیب دیده است به طور جدی پیگیری کند تا هرچه سریعتر به مدار و چرخه خدمت و اقتصاد کشور بازگردد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش درجه دما در روز‌های گذشته در برخی شهر‌های کشور و اقدامات وزارت نیرو برای زیر بار بردن ظرفیت بیشتر نیروگاه‌ها برای تولید برق مورد نیاز کشور، بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: از مردم انتظار داریم برای کاهش مصرف با دولت همکاری کنند تا خاموشی‌ها کمتر شود و یا دیگر شاهد خاموشی‌ها نباشیم و اگر خاموشی‌های بخش صنعت از حدی بالاتر رود در کاهش رشد اقتصادی و تولید کالا‌ها اثر می‌گذارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.