ایران درباره عبور کشتی ها از مسیرهای دیگر غیر از مسیر اعلامی تهران در تنگه هرمز، هشدار داد.
به گزارش عصرایران، نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس اعلام کرد: تبعات ناشی از تردد از مسیرهای غیرمجاز، برعهده مالک، بهرهبردار و فرمانده شناور خواهد بود.
این نهاد اضافه کرد: هرگونه تردد از مسیرهای خارج از چارچوب تعیینشده PGSA، مشمول تضمین عبور ایمن نبوده و از پوشش بیمه و مسئولیتهای مرتبط برخوردار نخواهد بود. تبعات ناشی از تردد از مسیرهای غیرمجاز، برعهده مالک، بهرهبردار و فرمانده شناور خواهد بود.
به تازگی دولت عمان یک مسیر جدید در آب های این کشور در تنگه هرمز برای عبور کشتی ها اعلام کرد و گفت کشتی های علاقمند به عبور از این مسیر می توانند با سازمان بین المللی دریانوردی (زیرنظر سازمان ملل) هماهنگ کنند.
ایران در شمال و عمان در جنوب، دو کشور ساحلی تنگه هرمز هستند.