سازمان بین‌المللی دریانوردی تخلیه کشتی‌ها از تنگه هرمز را متوقف کرد

افکار نیوز پنج شنبه 04 تیر 1405 - 23:20
سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد که در پی وقوع حادثه دریایی در نزدیکی عمان عملیات خارج کردن کشتی‌ها از تنگه هرمز را موقتا متوقف کرده است.

آرسنیو دومینگز دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: پس از طرح تخلیه توسط این نهاد که از طریق آن چندین کشتی با موفقیت تخلیه شدند، تصمیم گرفتم تا برای اطیمنان دوباره از تضمین‌های ایمنی لازم برای کشتی‌های موجود در لیست تخلیه ما و همه کسانی که در منطقه هستند، عملیات تخلیه را به طور موقت متوقف کنم.

این نهاد دو روز پیش اعلام کرده بود که در همکاری نزدیک با ایران، عمان و همه کشورهای ساحلی و آمریکا و صنعت دریانوردی عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد را که همچنان در منطقه هستند، آغاز می‌کند.

منابع خبری پنجشنبه از حادثه دریایی در سواحل عمان خبر داده و اعلام کردند که این حادثه تلفاتی به همراه نداشته و آسیب زیست محیطی نیز نداشت.

این منابع گزارش دادند که یک کشتی باری در جنوب شرقی بندری در عمان مورد اصابت یک پرتابه ناشناس قرار گرفت.

همزمان سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد: گزارش حادثه ای در ۷.۵ مایل دریایی جنوب شرق بندری در عمان گزارش شده است. کاپیتان کشتی اعلام کرد که این حادثه آسیب زیست محیطی و تلفاتی به همراه نداشته است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.