پاسخ حدادعادل به حملات علیه تیم مذاکره‌کننده/ رهبری می‌فرمایند من بالاتر از این تفاهم را می‌خواستم؛ این حرف، دست طرف ایرانی را قوی می‌کند

خبرآنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 19:42
غلامعلی حدادعادل با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب گفت همه مسئولان و کارشناسان حاضر در روند مذاکرات با حسن نیت و دلسوزی عمل کرده‌اند و اتهام‌زنی به مذاکره‌کنندگان برخلاف تأکیدات رهبری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی حدادعادل در مراسم عزاداری عاشورای حسینی، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بند اول بیانیه خود، با صراحت می‌فرمایند که همه‌ کسانی که در مسیر رسیدن به این مرحله تلاش کردند، از مسئولان امر تا تیم‌های کارشناسی، از سر دلسوزی، با حسن‌ نظر و با تلاش بسیار حرکت کرده‌اند؛ و این آمریکایی‌ها بودند که در نهایت، مستأصل شدند و خودشان خواستار مذاکره و تفاهم شدند.

بنا روایت ایرنا، وی افزود: معنای روشن این سخن آن است که اگر امروز کسی بخواهد مسئول مذاکره‌کننده، یا فلان مسئول را با الفاظی مانند «خائن»، «وطن‌فروش» و امثال این‌ها متهم کند، این سخن مسلماً منطبق با نظر رهبر انقلاب نیست. این‌گونه ادبیات، چه در فضای مجازی و چه در برخی سخنرانی‌ها، حرف‌هایی منطقی نیست.

حدادعادل ادامه داد: نکته‌ دیگری که در این بیانیه بسیار مهم است، این است که ایشان می‌فرمایند: بنده نظر دیگری داشتم؛ اما چون رئیس‌جمهور آمد و تعهد کرد که منافع ملت را تامین کند، از جبهه مقاومت مراقبت شود و مسئولیت‌ها پذیرفته می‌شود، اجازه صادر شد؛ هرچند نظر دیگری وجود داشت. این نکته چه معنا دارد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب با این بیان، در واقع می‌فرمایند که این تفاهم، آن چیزی نیست که من می‌خواستم؛ من بالاتر از این را می‌خواستم و این حرف، دست طرف ایرانی را در مذاکره قوی می‌کند؛ چون نشان می‌دهد ایران برای گرفتن امتیاز، ذوق‌زده و مرعوب نشده است.

حدادعادل ادامه داد: خود ایشان می‌فرمایند من اجازه صادر کردم. می فرمایند مذاکره‌ حضوری هم به معنای پذیرش نظر دشمن نیست؛ مذاکره یعنی رفتن، شنیدن، سنجیدن، و عمل کردن در چارچوب منافع ملت.

حداد عادل همچنین به تجمع شبانه مردم اشاره کرد و گفت: وحدت مردم و این تجمع باشکوه، توطئه‌ آمریکایی برای براندازی جمهوری اسلامی را به هم زده است. این همان چیزی است که باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای مصرف داخلی خودش حرف‌های بی‌ربط و غلط می‌زند؛ مثلاً تهدید می‌کند، ادعا می‌کند، و حرف‌هایی می‌زند که ما نباید آن‌ها را وارد فضای داخلی خودمان کنیم و علیه نیروهای خودمان به کار ببریم.

وی افزود: شما در ماجرای مقاومت هم دیدید که تهدید کردند، اما دفعه بعد عقب نشستند و عقب‌نشینی کردند. این یعنی نیروهای نظامی ما و مذاکره‌کننده‌ها ما با هم همسو هستند و رهبری هم بر این مسیر اشراف کامل دارد.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.