شناسایی نخستین فرد مبتلا به آنفلوانزای خوکی در انگلیس

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:36
مقامات بهداشتی انگلیس از شناسایی فردی خبر دادند که دارای نوعی آنفلوانزا مشابه ویروس‌های منتشره در خوک ها است.

شناسایی نخستین فرد مبتلا به آنفلوانزای خوکی در انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند این نخستین باری است که این سویه در انگلیس شناسایی می‌شود و اکنون افرادی که با این بیمار در تماس بودند در حال ردیابی هستند.

فرد مبتلا به آنفلوانزای خوکی A (H۱N۲) v در انگلیس پس از انجام آزمایش پزشکی تشخیص داده شد که مبتلا به این ویروس است.

گفته شد فرد مبتلا علائم خفیف داشت و اکنون به طور کامل بهبود یافته است.

سازمان امنیت سلامت در انگلیس اعلام کرد در یک سال گذشته ۱۴ هزار و پانصد نفر بیشتر از میانگین پنج سال گذشته به علت ابتلا به آنفلوانزا در این کشور جان باختند. این سازمان، اما شمار آنان را هنوز اعلام نکرده است.

دکتر آدریان بویل (Adrian Boyle)، رئیس دانشکده پزشکی اورژانس انگلیس پارسال در این باره گفته بود: شمار بیماران جان باخته در بیمارستان ها، بیش از میزان معمول در زمستان‌ها بود و هر هفته ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ بیمار، بیش از میانگین سال‌های قبل از آن، جان باختند که امسال، وضعیت بدتر می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.