پنج نظامی کشته شده در مدیترانه از نیرو‌های ویژه آمریکا بودند

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:20
ستاد فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرد عملیات جستجو و نجات بلافاصله پس از این حادثه آغاز شد و تحقیقات درباره علت این سانحه در جریان است.

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیون رویترز، مقامات آمریکایی روز یکشنبه اعلام کردند پنج نیروی عملیات ویژه آمریکا روز جمعه در جریان یک ماموریت آموزشی زمانی که بالگردشان به داخل دریای مدیترانه سقوط کرد، کشته شدند.

ستاد فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرد عملیات جستجو و نجات بلافاصله پس از این حادثه آغاز شد و تحقیقات درباره علت این سانحه در جریان است.

دو مقام آمریکایی، که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند نظامیان سرنشین این بالگرد از نیرو‌های عملیات ویژه ارتش این کشور بودند.

پس از شروع جنگ غزه، آمریکا دو ناو هواپیمابر - فورد و آیزنهاور - همراه با کشتی‌های پشتیبانی و ده‌ها بالگرد و هواپیما به شرق مدیترانه اعزام کرده است تا اطمینان حاصل کند که جنگ غزه گسترش نمی‌یابد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و لوید آستین وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه در بیانیه‌ای مراتب تسلیت خود را ابراز کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.