وزیر انرژی اسرائیل: به هیچ وجه قصد خروج از لبنان را نداریم

خبرگزاری تسنیم جمعه 05 تیر 1405 - 02:13
وزیر انرژی رژیم اشغالگر مدعی شد که این رژیم همچنان در منطقه موسوم به «منطقه امنیتی» در لبنان حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم اسرائیل، در گفت‌وگو با شبکه 14 مدعی شد: ما قصدی برای تصرف کامل لبنان نداریم، اما به دنبال اعمال کنترل امنیتی بر تمامی نوار غزه هستیم.

او بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی گفت که اسرائیل در نهایت کنترل کامل بر سراسر نوار غزه را به دست خواهد گرفت و این موضوع بخشی از اهداف امنیتی این رژیم محسوب می‌شود.

الی کوهن همچنین در تضاد با بند اول تفاهمنامه ایران و آمریکا (پایان درگیری در تمامی جبهه‌ها) و بر خلاف مذاکرات با لبنان در آمریکا، گفت که مسئله خروج از منطقه امنیتی لبنان در حال حاضر در دستور کار دولت اسرائیل قرار ندارد.

او مدعی شد: حتی در صورت درخواست دونالد ترامپ برای عقب‌نشینی از این منطقه، اسرائیل با چنین درخواستی موافقت نخواهد کرد و پاسخ تل‌آویو «نه» خواهد بود.

انتهای پیام/

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.