نخست‌وزیر کانادا: دفاتر نمایندگی در ایران و ونزوئلا باید بازگشایی شود

خبرگزاری تسنیم جمعه 05 تیر 1405 - 02:40
نخست‌وزیر کانادا گفت که این کشور نیاز دارد تا دفاتر نمایندگی خود را در ایران و ونزوئلا بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نخست‌وزیر کانادا، مارک کارنی در یک کنفرانس خبری گفت که کشورش باید دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در ایران و ونزوئلا بازگشایی کند.

او گفت: «کشورهایی وجود دارند که با آن‌ها دیدگاه مشترکی نداریم... ایران و ونزوئلا دو مثال هستند، موارد دیگری هم هست...این وضعیت ما را در موقعیت ضعف قرار می‌دهد، به‌ویژه در کمک به کانادایی‌هایی که در این کشورها هستند».

نخست‌وزیر کانادا به زلزله‌ مرگبار ونزوئلا اشاره کرد و گفت نبود دیپلمات در کاراکاس کار کمک‌رسانی را سخت می‌کند. همچنین در موارد کنسولی (مانند خروج کانادایی‌ها از ایران) اتباع کانادایی مجبور شده‌اند به کشورهای غیر متحد تکیه کنند.

کارنی تأکید کرد که این اظهارات یک نکته کلی است و هنوز هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل روابط با ایران گرفته نشده است.

کانادا در تبعیت از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی سفارت خود در تهران را سال 2012 و سفارتش در کاراکاس را سال 2019 تعطیل کرده بود. کانادا سفارت ایتالیا در تهران را حافظ منافع خود در ایران معرفی کرده است.

انتهای پیام
 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.