به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بشار مراد، مدیر بیمارستان القدس در نوار غزه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره تهدیدات اسرائیل در مورد بمباران بیمارستان القدس، گفت: از صبح امروز در بیمارستان چند تماس درباره هشدار تخلیه دریافت کردیم، اما بیش از ۱۴ هزار شهروند علاوه بر بیماران در بخشهای مراقبتهای ویژه، در بیمارستان حضور دارند. پس از این تماسها، چند انفجار بسیار شدید نزدیک بیمارستان القدس رخ داد که باعث وحشت گسترده در داخل بیمارستان شد. همه آوارگان در بیمارستان از زنان و کودکان هستند.
بشار مراد افزود: تماسها درباره بمباران اطراف بیمارستان ادامه دارد که میتواند بسیار خطرناک باشد، زیرا دستگاههای تولید اکسیژن و مولدهای برق ممکن است، آسیب ببیند که فاجعه واقعی به همراه خواهد داشت، زیرا احتمال آتش گرفتن مخازن اکسیژن در بیمارستان وجود دارد. از همه درخواست میکنیم برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن اطراف بیمارستان، وارد عمل شوند. به جز کادر پزشکی و بیمارستان، بیش از ۱۴ هزار شهروند در داخل بیمارستان حضور دارند. حملات هوایی به بیمارستان بسیار نزدیک بود و کمتر از ۱۰۰ متر فاصله داشت. به علت وجود ایستگاه تولید اکسیژن، حملات هوایی به اطراف بیمارستان میتواند باعث وقوع انفجار در داخل بیمارستان شود. بیمارستان یک محل امن است و بر اساس معاهده ژنو، باید از آن حفاظت شود. تخلیه این بیمارستان غیرممکن است. حتی امروز کسانی هم که بیمارستان را به طرف جنوب نوار غزه ترک کردند، در خیابان صلاح الدین، هدف حمله قرار گرفتند. برای تخلیه اینجا، امنیتی هم در خیابانهای اطراف وجود ندارد. نه فقط بیمارستان القدس، بلکه شهر غزه، پر از مجروحان است. زیرساختهای شهر غزه ویران شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان هم اکنون سه خدمات اورژانس، خدمات بیمارستانی و خدمات پناه دادن به آوارگان را ارائه میکند. بیمارستان القدس، محل اسکان همه آوارگان شهر غزه است. هیچ گذرگاه امن یا انسانی وجود ندارد. هیچ مقر نظامی در داخل بیمارستان وجود ندارد. در اطراف بیمارستان هم مدارس وابسته به آنروا وجود دارد که آوارگان در آنها اسکان داده شده اند. همه ساختمانها در اینجا غیرنظامی است و نمیدانیم، چرا تهدید میکنند آن را بمباران خواهند کرد.