رضایتمندی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:56
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رضایتمندی ۹۸ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خبر داد.

رضایتمندی مراجعه کنندگان به مراکز درمانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، عباس عبادی امروز سه شنبه در نشست علمی کشوری آموزش و پیگیری بیمار در محل بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، رضایتمندی ۹۸ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، کاهش ۸ و نیم درصدی مراجعه‌ها به اورژانس و کاهش هزینه‌های بستری مجدد را شاهد هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار از سال ۱۴۰۰ با تمرکز بر روی ۱۱ بیماری آغاز شده است، گفت: هزار و ۶۰ بیمارستان در کشور وجود دارد که ۶۷۰ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند که در آغاز اجرای این برنامه ۵۱ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۱۱ بیمارستان حضور داشتند و هم اکنون این تعداد به ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی و ۵۲۷ بیمارستان رسیده است و انتظار می‌رود همه‌ی بیمارستان‌ها وارد این برنامه شوند تا زنجیره این برنامه کامل شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، مراجعه غیر ضروری به اورژانس کاهش می‌یابد، گفت: درگیر کردن اعضای خانواده می‌تواند در این برنامه نقش کلیدی داشته باشد.

عباس عبادی گفت: با تکمیل زنجیره و ساماندهی برنامه آموزش و پیگیری بیمار شان و منزلت بیمار و همراه بیمارنیز در مراکز درمانی رعایت خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.