آتش‌سوزی در پالایشگاهی در آمریکا

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:56
آتش‌سوزی در یک پالایشگاه در آمریکا موجب تخلیه ساکنان یک شهرک در ایالت لوئیزیانا شد.

به گزارش فارس، منابع خبری شامگاه جمعه گزارش دادند وقوع آتش‌سوزی و نشت مواد شیمیایی در یک پالایشگاه در شهری در ایالت لوئیزیانای آمریکا باعث صدور دستور تخلیه برای مناطق اطراف شد.

این آتش‌سوزی در پالایشگاه «ماراتون پترولیوم» اتفاق افتاد که در منطقه «گریوایل» در ۴۰ مایلی شهر  «نیواورلئان» قرار دارد. 

طبق گزارش پایگاه ای.بی.سی‌ نیوز مسئولان همچنین اعلام کردند که ماده‌ای به نام «نفتا» نیز در حال نشت است.«نفتا» یک مایع فرار و دارای اشتعال‌پذیری بالا است که می‌توان از آن به عنوان سوخت استفاده کرد. 

ساعتی بعدتر از انتشار خبر این آتش‌سوزی شرکت ماراتون پترولیوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشت این ماده شیمیایی و آتش‌سوزی را مهار کرده است. این شرکت ادعا کرده که هیچ فردی آسیب ندیده است. 

پیشتر از آن این شرکت از تمامی ساکنان در شعاع دو مایلی حادثه خواسته بود محل را ترک کنند. در پی این فرمان برخی از مدارس مناطق اطراف تخلیه شدند. 

علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و مسئولان گفته‌اند درباره آن تحقیق خواهند کرد. 

شبکه خبری فاکس‌نیوز نوشته یکی از مخازن نفتا در این پالایشگاه دچار نشتی و باعث آتش‌سوزی شد. این اتفاق باعث پراکنده شدن دود سیاه و غلیظ در مناطق اطراف شد. 

 ماده نفتا پس از انتشار در محیط می‌تواند از طریق تنفس یا جذب از راه پوست وارد بدن شده و حالت‌های ناخوشایندی مانند سردرد، حالت تهوع و استفراغ ایجاد کند. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.