به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی با نظارت بر آزمایش مجموعهای از سامانههای تسلیحاتی جدید، خواستار تقویت «موضع تهاجمی مرگبار و ویرانگر» ارتش این کشور شد؛ اقدامی که تنها چند روز پس از ورود نخستین ناوشکن پیشرفته مجهز به تسلیحات هستهای کره شمالی به خدمت انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری ملی کره شمالی، کیم جونگ اون روز پنجشنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) بر آزمایش چند سامانه تسلیحاتی مهم نظارت کرد. این اقدام در ادامه تلاشهای پیونگیانگ برای تقویت توانمندیهای نظامی هستهای و متعارف خود و در شرایطی صورت میگیرد که این کشور همچنان از بازگشت به مذاکرات با کره جنوبی و ایالات متحده خودداری میکند.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که این آزمایشها شامل نسخه بهبودیافته یک سامانه پرتاب چندگانه موشکی متشکل از 24 لوله با کالیبر 240 میلیمتر، موشکهای بالستیک تاکتیکی و یک هویتزر خودرویی 155 میلیمتری بود.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ اون تأکید کرد نتایج این آزمایشها نشاندهنده پیشرفت فناوری در مسیر تغییر وضعیت آتش در مناطق مرزی جنوبی است. به گفته وی، سامانههای تسلیحاتی آزمایششده برای هدف قرار دادن مواضع واقع در کره جنوبی، از جمله پایگاههای نظامی آمریکا، طراحی شدهاند.
رئیس کره شمالی همچنین تصریح کرد که سیاست دفاع از خود این کشور بر تقویت «موضع تهاجمی مرگبار و ویرانگر» استوار است تا هیچ دشمنی جرأت رویارویی با پیونگیانگ را نداشته باشد. او افزود: «ایجاد نگرانی و ترس دائمی در میان دشمنان، یکی از جنبههای مهم اجرای سیاست بازدارندگی جنگ است.»

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین اعلام کرد موشک بالستیک آزمایششده با هدف «وارد کردن خسارات مرگبار به اهداف اصلی دشمن، از جمله فرودگاهها، بنادر و تأسیسات انرژی» طراحی شده است.
این تحولات در حالی رخ میدهد که کره شمالی روز سهشنبه بهطور رسمی ناوشکن پنج هزار تنی «چوی هیون» را وارد خدمت کرد. کیم جونگ اون این شناور را نمادی از رشد توانمندیهای دریایی و هستهای کشورش توصیف کرده است. «چوی هیون» پیشرفتهترین ناوشکن جنگی کره شمالی به شمار میرود.
انتهای پیام