حمله به کاروان دیپلماتیک آمریکا در سودان

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 01:30
 منابع آمریکایی می‌گویند یک کاروان دیپلماتیک این کشور در سودان هدف حمله قرار گرفته است.

 

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت: یک کاروان دیپلماتیک ایالات متحده روز دوشنبه در سودان توسط جنگجویان مرتبط با نیروهای پشتیبانی سریع سودان (RSF) مورد هدف قرار گرفت.

این حادثه باعث هشدار مستقیم بلینکن به مقامات درگیر در بحران فعلی سودان شد، به طوریکه او به طور جداگانه به ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر نیروهای واکنش سریع و ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، تلفن کرد و به آنها گفت که هرگونه خطری که برای دیپلمات‌های آمریکایی غیرقابل قبول است.

درگیری‌ها در سودان دست‌کم 185 کشته و بیش از 1800 زخمی بر جای گذاشته است. این درحالی است که تلاش‌های کشورهای منطقه از جمله مصر و امارات برای آتش بس و گفتگوی طرفین درگیری تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.