اولین موج گرمای سال در اسپانیا جان 212 نفر را گرفت

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 04 تیر 1405 - 12:47
از ابتدای هفته جاری تاکنون، 212 نفر در اسپانیا بر اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اولین موج گرمای شدید سال 2026 در اسپانیا، تنها در عرض پنج روز جان حداقل 212 نفر را گرفته است.

این آمار تکان‌دهنده بر اساس ارزیابی‌های اولیه «سیستم نظارت بر مرگ‌ومیر روزانه» منتشر شده است؛ موج گرمایی که از یکشنبه گذشته آغاز شد و از امروز پنجشنبه کم‌کم در حال فروکش کردن است.

سازمان هواشناسی دولتی اسپانیا تأکید کرده است که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته، گرم‌ترین روزهای ثبت‌شده در ماه ژوئن در تاریخ اسپانیا از سال 1950 میلادی تاکنون بوده‌اند.

بر اساس گزارش مجمع علمی مرکز ملی اپیدمیولوژی اوج تلفات مربوط به روز چهارشنبه (دیروز) بوده است که به تنهایی نزدیک به نیمی از آمار مرگ‌ومیر (96 نفر) را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.