به گزارش خبرآنلاین به نقل از العهد، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: نتایج مذاکرات سوئیس و پیش از آن، یادداشت تفاهم ایران و آمریکا، نشان داد که رویکرد ما درست بوده و حمایت ایران از لبنان به لبنان کمک میکند تا به اهداف خود در برقراری آتشبس، جلوگیری از آزادی حرکت دشمن و در نهایت وادار کردن اسرائیل به عقبنشینی دست یابد.
به گزارش ایرنا، فیاض با اشاره به موضع دولت لبنان و جبهه گیری علیه ایران گفت: دولت لبنان نباید نگران نقش ایران باشد و سیاست زیر سوال بردن این نقش را متوقف کند، زیرا ایران کشوری دوست است و قصد دخالت در امور داخلی لبنان را ندارد.
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان بیان کرد: آنچه برای ایران اهمیت دارد، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی لبنان است.
گفتنی است که طی ساعات گذشته، گزارشهایی از کاهش نسبی درگیریها و توقف موقت حملات گسترده به جنوب لبنان منتشر شد، با این حال، اظهارات جدید مقامهای صهیونیست نشان میدهد تلآویو قصد حفظ حضور میدانی و تداوم کنترل عملیاتی بر برخی مناطق مرزی را دارد.
پیشتر رسانههای صهیونیستی گزارش داده بودند که دستور توقف موقت عملیات نظامی بدون خروج نیروها از مواضع مستقر صادر شده و ارتش همچنان در نقاطی از جنوب لبنان باقی خواهد ماند.
در مقابل، مقامهای لبنانی و مقاومت این کشور بارها تأکید کردهاند که تثبیت آتشبس تنها در صورت توقف کامل تجاوزات، خروج نیروهای اشغالگر و اجرای کامل تعهدات امکانپذیر خواهد بود.
۳۱۰۳۱۰












