ایران کشوری دوست است/ دولت لبنان خط مشی خود را تغییر دهد

خبرآنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 13:34
«علی فیاض» با اشاره به رویکرد خصمانه دولت لبنان درباره ایران گفت: ایران کشوری دوست است و دولت نباید نگرانی بابت ایران داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از العهد، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: نتایج مذاکرات سوئیس و پیش از آن، یادداشت تفاهم ایران و آمریکا، نشان داد که رویکرد ما درست بوده و حمایت ایران از لبنان به لبنان کمک می‌کند تا به اهداف خود در برقراری آتش‌بس، جلوگیری از آزادی حرکت دشمن و در نهایت وادار کردن اسرائیل به عقب‌نشینی دست یابد.

به گزارش ایرنا، فیاض با اشاره به موضع دولت لبنان و جبهه گیری علیه ایران گفت: دولت لبنان نباید نگران نقش ایران باشد و سیاست زیر سوال بردن این نقش را متوقف کند، زیرا ایران کشوری دوست است و قصد دخالت در امور داخلی لبنان را ندارد.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان بیان کرد: آنچه برای ایران اهمیت دارد، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی لبنان است.

گفتنی است که طی ساعات گذشته، گزارش‌هایی از کاهش نسبی درگیری‌ها و توقف موقت حملات گسترده به جنوب لبنان منتشر شد، با این حال، اظهارات جدید مقام‌های صهیونیست نشان می‌دهد تل‌آویو قصد حفظ حضور میدانی و تداوم کنترل عملیاتی بر برخی مناطق مرزی را دارد.

پیش‌تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که دستور توقف موقت عملیات نظامی بدون خروج نیروها از مواضع مستقر صادر شده و ارتش همچنان در نقاطی از جنوب لبنان باقی خواهد ماند.

در مقابل، مقام‌های لبنانی و مقاومت این کشور بارها تأکید کرده‌اند که تثبیت آتش‌بس تنها در صورت توقف کامل تجاوزات، خروج نیروهای اشغالگر و اجرای کامل تعهدات امکان‌پذیر خواهد بود.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.