مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا درباره ایران گفت: وارد مرحلهای جدید شدهایم که امیدواریم به صلح منجر شود.
به گزارش انتخاب، روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران گفت: اکنون وارد مرحلهای جدید شدهایم که امیدواریم به صلح منجر شود. واشنگتن برای دستیابی به توافقی با ایران، در پی برقراری گفتوگویی سازنده خواهد بود.
وی افزود: مایلیم تأکید کنیم که هرگونه تصمیمی که در مذاکرات با ایران اتخاذ شود، منافع متحدان ما در منطقه را تضمین خواهد کرد. منافع شرکای ما در منطقه باید در هر توافقی مورد توجه قرار گیرد.
او ادامه داد: اطمینان حاصل خواهیم کرد که توافقهای منعقدشده با منافع شرکای ما در منطقه در تعارض نباشد.
روبیو عنوان کرد: رئیسجمهور ترامپ بر آمادگی خود برای دستیابی به صلحی تأکید دارد که امنیت و شکوفایی ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس را تضمین کند.
اتحاد ما در تحولات اخیر مورد آزمایش قرار گرفت و موفق شد.
نشست امروز مهم است و هدف ما در منطقه، مشترکاً ثبات و امنیت است.
اکنون وارد مرحلهای جدید شدهایم که امیدواریم به صلح منجر شود.
تنگه هرمز یک گذرگاه آبی است که هیچ کشوری مالک آن نیست.
هیچ کشوری حق ندارد برای عبور از تنگه هرمز هزینه یا عوارض تعیین کند.
واشنگتن به دنبال گفتوگوی سازنده برای رسیدن به توافق با ایران خواهد بود.
هر تصمیمی در مذاکرات با ایران باید منافع متحدان ما در منطقه را تضمین کند.
منافع شرکای ما باید در هر توافقی در نظر گرفته شود.
ما اطمینان خواهیم داد توافقهای نهایی با منافع شرکای منطقهای ما در تضاد نباشد.
ترامپ بر آمادگی خود برای صلحی تأکید دارد که امنیت و رفاه آمریکا و کشورهای خلیج فارس را تضمین کند.